Facility Management

Våre løsninger omfatter alle tjenester som er nødvendige for at en bygning eller et anlegg skal fungere optimalt.

Mat & Drikke

Vi tilbyr en komplett serveringstjeneste, hvor smak, sunnhet, variasjon og gode råvarer er satt i system.

Renhold

Vi har fagkompetansen som kreves for å levere renhold i samsvar med dine krav og forventninger. 

Eiendomsservice

Vi har lang erfaring med levering av tjenester til offentlig og privat sektor innen eiendomsmarkedet i Norge.

KONTAKT OSS

Drøftelse – 

0

Discussion – 

0

Smart renhold – Teknologi som effektiviserer arbeidet

I en tid hvor teknologiske fremskritt endrer måten vi jobber på, er det avgjørende for renholdsbransjen å omfavne innovasjon. Insider Facility Solutions har lenge hatt et tydelig mål: Å vokse strategisk ved å utnytte egne ressurser smartere, gi god kundeservice og drive en stadig mer digitalisert virksomhet. Jakten på denne visjonen ledet til teknologi som effektiviserer renhold.  

Optiqo, et nytt verktøy som skal bedre effektiviteten, består av små, men kraftige enheter. Disse enhetene plasseres strategisk i alt fra travle toaletter til velbesøkte kontorlokaler. Disse smarte sensorene kan overvåke mange ulike fysiske faktorer – fra antall besøkende, til luftkvalitet og rengjøringsbehov. Med denne teknologien fanges hver detalj opp, slik at ingenting overlates til tilfeldighetene. 

Implementeringen av denne teknologien er allerede godt i gang på flere av våre kundelokasjoner. Selv om prosessen er omfattende, har det blitt gjort betydelige fremskritt, og håpet er at teknologien fra Optiqo er noe som kan tilbys til flere av våre kunder i tiden som kommer. Dette representerer ikke bare renhold, men renhold som tilpasses virkelige behov i sanntid.

– I løpet av de månedene vi har brukt Optiqo, har det virkelig vist seg å være et godt system. Det gir oss muligheten til å oppdage og rette opp i avvik før det blir et problem, sier Ørjan Halvorsen, avdelingsleder i Insider Facility Solutions. 

Effektivitet og presisjon i komplekse miljøer

Å holde oversikt over alle oppgaver og den daglige driften i store næringsbygg, som en flyplass eller et sykehus, kan være utfordrende. Det er her sensorteknologien viser seg på sin sterkeste side. De gjør det mulig å navigere gjennom kompleksiteten med presisjon ved hjelp av sensorer.

– Alt må dokumenteres i systemet. Hvis ikke blir det bare mer arbeid for oss senere, understreker Halvorsen.  

Bjørn Hulaas, direktør for digital utvikling i Insider Facility Solutions, forklarer hvordan touchpoints og sensorer gir en fordel når det kommer til renholdsutførelse og planlegging.  

– Vi kan nå forutsi når og hvor det vil være behov for ekstra rengjøring, og agere deretter, forteller han.  

Denne teknologien er ikke bare et verktøy. Det er en partner som gir Insider Facility Solutions mulighet til å ta avgjørelser basert på virkelige data, ikke antakelser. Gjennom en kombinasjon av rapportering, sensordata og gode varslingsrutiner, sørger Insider Facility Solutions for å ivareta de gode kundelokasjonene dersom avvik skulle oppstå.

Kundene får en mer presis oversikt

Insider Facility Solutions sitt mål om videre vekst handler ikke bare om å sikte god kundetilfredshet. Det handler også om muligheten til å utvide tjenestetilbudet hos hver enkelt kunde ved hjelp av sensorer som effektiviserer renhold.  

– De av våre kunder som benytter seg av dette verktøyet kan nå følge med på hvordan oppgavene utføres, og denne innsikten gjør det mulig å disponere budsjettene basert på reelle behov, ikke antakelser, forklarer Hulaas. 

Samtidig gir sensorsystemet Insider Facility Solutions mer tid til å fokusere på det de gjør best – å skape trivsel og levere eksepsjonell service på arbeidsplassen. 

Når vi ser mot fremtiden, er det klart at sensorsystemer som Optiqo vil være en nøkkelkomponent i morgendagens smarte bygninger. Denne teknologien gjør det mulig å redusere kostnader, øke effektiviteten og – kanskje viktigst av alt – drive en bærekraftig virksomhet.

Hvem er Optiqo, og hva gjør de?
Optiqo tilbyr digitale systemløsninger for å optimalisere service og vedlikehold av eiendommer. Systemet muliggjør kvalitetskontroll, validering av utført service og visualisering av gjennomførte tiltak for besøkende. Takket være kunstig intelligens og IoT er sannhetsstatistikk over besøkstrafikk og utført service lett tilgjengelig. Ved å konvertere innsamlede data til handlingsbare statistikker og innsikter, kan en planlegge servicefrekvenser basert på faktiske behov, noe som øker kostnadseffektiviteten og tilfredsheten hos besøkende.  

Tags:

Frida Moen

0 kommentarer

Send inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Flere artikkler