Facility Management

Våre løsninger omfatter alle tjenester som er nødvendige for at en bygning eller et anlegg skal fungere optimalt.

Mat & Drikke

Vi tilbyr en komplett serveringstjeneste, hvor smak, sunnhet, variasjon og gode råvarer er satt i system.

Renhold

Vi har fagkompetansen som kreves for å levere renhold i samsvar med dine krav og forventninger. 

Eiendomsservice

Vi har lang erfaring med levering av tjenester til offentlig og privat sektor innen eiendomsmarkedet i Norge.

KONTAKT OSS

Drøftelse – 

0

Discussion – 

0

Turbo-torsdag i Trondheim 

I begynnelsen av året valgte regionsleder Grethe Krogh, å benytte seg av et gammelt triks for å øke salget til nye kunder. Dette var en praksis fra det tidligere selskapet Insider Facility Services.

– Da hadde vi salgsdag annenhver torsdag, og dette ble kalt for «turbo-torsdag», forteller Krogh. 

Hun innså at det var på tide å hente frem den gamle, men effektive, salgsmetoden som tidligere hadde gagnet regionen i mange år.  

– Det var ett år jeg tjente inn 2,4 millioner kroner i mersalg og nysalg til bedriften gjennom innsatsen jeg la inn på turbo-torsdag, deler Krogh inspirerende.  

Hun forklarer videre at en av grunnene til at de har gjenopptatt denne praksisen nå, er at regionen ønsker å øke salget. Målet hun har satt seg er at alle avdelingsledere og assisterende avdelingsledere i regionen gradvis skal ta del i turbo-torsdag i tiden fremover.  

Til tross for navnet turbo-torsdag, tar det ikke hele dagen  

– Vi reserverer tidsrommet i kalenderen annenhver torsdag mellom 9:00 og 11:30. Av og til utvider vi til en time etter lunsj også, forklarer hun.  

Hun utdyper at det overordnede målet er å generere flere leads til regionen.

Dette oppnås gjennom telefonsamtaler til potensielle kunder, dør-til-dør-besøk og annen oppsøkende salgsinnsats.  

– Man kan ta ti telefoner og ikke få napp, men så får man plutselig ja på den ellevte samtalen. Derfor kan du ikke gi opp. Og ingenting er morsommere enn å få JA! sier Krogh engasjert.  

– Man kan ikke være redd for å få negative svar, for det er naturlig og helt vanlig. Man må bare fortsette, for plutselig får man et positivt svar, utdyper avdelingsleder for avd. 210 Trondheim, Roberta Løkken. 

Krogh legger til at det kan ta litt tid å venne seg til å ringe rundt til potensielle nye kunder.

– Man må bare komme i gang, så blir det lettere etter hvert, oppmuntrer hun.

Oppsøkende salg kan føre til større stillingsprosenter 

En annen grunn til at Krogh har startet dette initiativet, og oppfordrer andre til å gjøre det samme, er for å øke stillingsprosentene i regionen.  

– Ute i distriktene er det ikke så mange store kunder, heller flere små, noe som dessverre fører til lave stillingsprosenter, forklarer hun. 

Hun utdyper at ved å utføre oppsøkende salg i områder der Insider allerede har kunder, er dette en god mulighet til å øke timetallet og dermed stillingsprosentene for våre ansatte.

Grethes tips til en vellykket turbo-torsdag 

  • Sett opp et felles Excel-ark for de i avdelingen eller regionen som skal jobbe med oppsøkende salg. Når man får informasjon fra potensielle kunder, fører man det inn i arket. Dette sikrer blant annet at flere ansatte ikke ringer til de samme bedriftene.  
  • Når man ringer en bedrift – spør etter driftsleder eller personen ansvarlig for renhold (da alt av salg knyttet til kantinedrift skal håndteres sentralt). 
  • Hvis du får svar om at bedriften ikke kan bytte leverandør akkurat nå, kan det være lurt å notere når dette er. På denne måten kan man kontakte bedriften senere på et mer passende tidspunkt.
Tags:

Frida Moen

0 kommentarer

Send inn en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Flere artikkler